Sari la conținut

Reguli cu privire la difuzarea sondajelor de opinie la alegerile prezidențiale

Un instrument foarte important în perioada electorală este sondajul de opinie. Acesta poate influența opțiunea de vot a alegătorilor astfel că este esențial ca sondajele, indiferent de cine sunt comandate să fie prezentate complet și corect în mass-media. Conform articolului 39 din legea 370/2004 pentru alegerea Președintelui României orice sondaj de opinie cu conținut electoral trebuie să fie însoțit de urmatoarele informații:

a) denumirea instituţiei care a realizat sondajul;

b) data sau intervalul de timp în care a fost efectuat sondajul şi metodologia utilizată;

c) dimensiunea eşantionului şi marja maximă de eroare;

d) cine a solicitat şi cine a plătit efectuarea sondajului.


Important!

Tot articolul 39 din legea 370/2004 pentru alegerea Președintelui României spune că:

(2) Televotul sau anchetele făcute pe stradă în rândul electoratului nu trebuie să fie prezentate ca reprezentative pentru opinia publică sau pentru un anumit grup social ori etnic.

(3) Cu 48 de ore înainte de ziua votării este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete cu conţinut electoral făcute pe stradă.

(5) În ziua votării este interzisă prezentarea sondajelor realizate la ieşirea de la urne, înainte de încheierea votării.

Vrei să devii observator independent la alegeri?

Înscrie-te ca observator

Acest site folosește cookie-uri

Pentru a-ți oferi o experiență bună de navigare, utilizăm fișiere de tip cookie. Dacă nu ești de acord cu utilizarea cookie-urilor, poți să îți retragi consimțământul pentru utilizarea cookie-urilor prin modificarea setărilor din browser-ul tău.

Mai multe informații